Vi vill att du ska vara nöjd med dina glasögon. Om du har köpt ett par glasögon i någon av våra butiker och inte är nöjd, kan du returnera eller byta dem inom våra angivna tidsfrister. Här hittar du all information om hur bytesrätt och reklamation fungerar, samt vad du kan göra om problem skulle uppstå.
Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta gärna vår kundtjänst info@eyesandmore.se
Vanliga frågor - Reklamation och retur
Frågor och svar
Vi erbjuder dig 3 års garanti från uthämtningsdatum på dina glasögon från eyes + more.
Om dina glasögon, trots normal användning, skadas inom dessa 3 år (exempelvis om bryggan bryts vid rengöring, gångjärnet går av, glaset lossnar, färgen flagnar eller liknande) kan du utnyttja din garanti och få ett par nya glasögon. Boka en tid i den butik där du köpte glasögonen för att få hjälp.
Om dina glasögon inte längre sitter som de ska eller behöver en mindre reparation är du alltid välkommen till någon av våra butiker för att få dina glasögon justerade. För att undvika väntetider rekommenderar vi att du bokar tid i förväg. Vår personal ser fram emot att hjälpa dig!
Vi på eyes + more erbjuder dig 90 dagars nöjdhetsgaranti. Du kan returnera dina glasögon inom denna period utan att ange någon anledning.
För att undvika väntetid och få hjälp snabbt och smidigt, boka tid i förväg i någon av våra butiker.
Om du inte längre är nöjd med dina glasögon, eller om de är lätt skadade, kan du enkelt byta dem mot ett annat par. Du kan också returnera dem inom vår 90-dagars nöjdhetsgaranti och få pengarna tillbaka.
Om glasögonen är skadade på grund av ett materialfel har du rätt till vår 3-åriga garanti från uthämtningsdatumet.
Boka gärna en tid via telefon eller personligen för ditt byte eller reklamation. Då undviker du väntetid och vi kan hantera din förfrågan snabbt och effektivt.
Observera att kontant betalning av köpesumman inte är möjlig. Du får tillbaka dina pengar via banköverföring.
Du har 90 dagar på dig att testa dina nya glasögon. Om du inte är nöjd kan du returnera dem inom denna period med vår nöjdhetsgaranti.
Det är för närvarande endast möjligt att lösa in tillgodokvitton och presentkort i våra eyes + more-butiker. Om du har betalat helt eller delvis med ett tillgodokvitto eller presentkort och reklamerar dina glasögon, får du tillbaka det ursprungliga beloppet på ett nytt tillgodokvitto eller presentkort.
Kontant utbetalning av tillgodokvitton eller presentkort är inte möjlig.